Skip til hoved indholdet Min side Min side

Klagevejledning

Hvis du har klaget til dit fjernvarmeselskab, og du ikke er tilfreds med svaret/afgørelsen, som fjernvarmeselskabet træffer, skal du sikre dig, at du som minimum har fjernvarmeselskabets afgørelse på skrift, fx i en e-mail eller i et brev.

Fjernvarmeselskabets afgørelse om ikke at give dig medhold - eller kun vil give dig delvis medhold - kan indbringes som en civilretlig tvist ved Ankenævnet på Energiområdet.

Ankenævnet på Energiområdet

Carl Jacobsens Vej 35

2500 Valby

Tlf.: 4171 5000

post@energianke.dk

Du kan læse mere om klagesager på ankenævnets hjemmeside: www.energianke.dk

(Vælg: ”energi” og følg instruktionen).

Det koster et klagegebyr at få en sag behandlet. Hvis forbrugeren får medhold i klagen, får forbrugeren gebyret tilbagebetalt. Der er ingen klagefrist, men du bør dog ikke vente for længe med at sende klagen til Energiankenævnet.

Vær opmærksom på at Forsyningstilsynet og Energiankenævnet også er klageinstanser for mere generelle spørgsmål på fjernvarmeområdet: Du finder oplysningerne om klagemulighederne på www.forsyningstilsynet.dk og www.naevneneshus.dk.

Har du bopæl i et andet EU-land

EU-kommissionens online klageportal kan anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land.

Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr

Ved indgivelse af en klage skal du angive fjernvarmeselskabets mailadresse.

Se eller download som PDF

Klagevejledning

Se mere

Skanderborg-Hørning Fjernvarme A.m.b.a.

Danmarksvej 18B

8660 Skanderborg

Telefon: 87932929

CVR: 37949019

Betaling

Bank: Kontonr.: 5061-0001171997

MobilePay: 155026

EAN: 5790002189005

Telefon: Vagt tlf.: 86521800 (akutte situationer)

Links